Ljeto je u Bubamarama bilo toplo, veselo i mokro. Vrijeme smo provodili u raznim aktivnostima i igrama. Mnogo vremena smo proveli u vrtićkom dvorištu, već u ranim prijepodnevnim satima, izlazili smo u vanjski prostor vrtića, gdje smo se bavili  raznim istraživačkim aktivnostima s vodom, pijeskom i prirodnim materijalima koristeći razne  neoblikovane i didaktičke materijale. Vodu smo prelijevali, punili bočice, kupali lutke i druge igračke, a kada je bilo jako vruće i međusobno se prskali. Djeca su prema vlastitom interesu odabirala hoće li se igrati na spravama, voziti kamione, igrati badminton, plesati s mjehurićima od sapunice, preskakati vijače ili će se radije igrati u pješčaniku gradeći kule ili tražeći blago. U dvorištu smo imali i vodeni poligon koji su djeca osmislila zajedno s odgajateljicama. Vodeni poligon sastojao se od raznih senzornih puteva i prepreka koji su vodili do bazena sa zadacima. Tako su djeca preskakala, provlačila se, izbjegavala prskalice, pucala mjehuriće i gađala lopticama koš. Igre i eksperimente s vodom obogatili smo bojom te na taj način otkrivali što se događa kada pomiješamo boje. Isprobali smo razne kombinacije te na taj način učili o bojama, dugi i svjetlosti. Djeci je bilo posebno interesantno koristiti epruvete i kapaljke u provođenju eksperimenata čime smo radili i na finoj motorici i preciznosti.

Budući da nismo mogli provoditi cijeli dan vani, i u sobi smo osmislili, opremili i uredili kutić trgovine. U njemu se nalaze različite ambalaže proizvoda, kao i blagajna te novac s kojim djeca mogu „plaćati”. S odgajateljicama, djeca su od kaširanog papira napravila i obojila razno voće i povrće, od tijesta su radila bombone, kocke su nam bile led, vuna je služila kao pašta, a kinetički pijesak kao sladoled. Uz pomoć trgovine, vježbali smo lijepo se ponašati u dućanu i kroz igru prikazali procese prodaje te zašto je ponekad potrebno čekati u redovima. Osim matematičkih, kroz igru smo tako usvajali i socijalne vještine kao što su društvene norme (pozdraviti, zahvaliti se, zamoliti...), suradnja i dogovaranje s prijateljima u skupini.

 

  • 20220712_103534
  • 20220712_103546
  • 20220719_105036
  • 20220721_090354
  • 20220722_092013
  • 20220722_092222
  • 20220817_091335
  • 20220817_100234
  • 20220817_100558
  • 20220822_105417
  • 20220822_105648
  • IMG-32ab16e36653b8aaa78a1e35d158c7fc-V
  • IMG-5ac54fcee78f5e2cc87a06db388f6c68-V
  • IMG-94021a2214d8caa807eca7224d26420a-V
  • IMG-c0584e1eccac72415da027c1bd7e6d54-V

Početkom mjeseca, druženjem s mamama smo obilježili majčin dan baveći se raznim kreativnim i zabavnim aktivnostima uz voćnu salatu sa šlagom. Sredinom mjeseca, Kate se preselila u Banjol, i na to se još navikavamo. Ali u skupini nam se pridružio Toni koji se, zahvaljujući svojoj sestri, vrlo brzo i lako prilagodio.  U svibnju smo gledali  dvije predstave, u dvorani vrtića i na gradskom trgu. Tijekom svibnja Bubamare su pokazale interes za temu svemir, stoga smo pokušali zadovoljiti dječju znatiželju raznim aktivnostima na tu temu te upoznati planete u Sunčevom sustavu, meteore, mliječnu stazu, astronaute i rakete. Upoznavali smo se s novim pojmovima te izražavali bojom, folijom, plastelinom i neoblikovanim materijalom razvijali  maštu i kreativnost. Različitim aktivnostima nastojali smo razvijati finu i grubu motoriku šake, poticati razvoj divergentnog mišljenja, taktilne i vizualne percepcije te emocionalne osjetljivosti djece za važnost sunca i mjeseca te očuvanja planete Zemlje. Postavljali smo zanimljiva pitanja, a odgovore na njih smo tražili u slikovnicama, časopisima i enciklopedijama. Sobu dnevnog boravka obogatili smo svemirskim poticajima koje smo zajedno izradili. Slikali smo i raznim drugim materijalima prikazivali sunce. Pomoću tempera, sjajnog papira, šljokica i stiropora prikazali smo mliječnu stazu. Radnim listićima na temu svemir radili smo na razvoju grafomotorike te vještinama zaključivanja, zapažanja i uspoređivanja. Kaširanjem smo izradili kugle koje smo obojili temperama prema fotografijama planeta sunčevog sustava koje smo iskoristili za izradu 3D plakata. Izrađivali smo rakete, izmišljali vanzemaljce i njihove letjelice te gradili svemirske postaje. Osim toga, gledali smo i snimke uživo iz svemira te snimke lansiranja rakete, što je djeci bilo posebno interesantno.

 

  • 20220509_091421
  • 20220509_093551
  • 20220511_103401
  • 20220511_104555
  • 20220516_095505
  • 20220526_095223
  • 20220527_101549
  • IMG-2096e03cfdc455d02a0489239b5083fe-V
  • IMG-abfbce0fba3d827441661b2e9075c7b4-V

Početkom travnja Bubamare su otkrile da se svjetlost odbija od određenih površina te su počele otkrivati koji su to predmeti koji reflektiraju svjetlost. Počevši od tanjura za doručak, sata i ogledala, najzanimljivije su bile refleksije CD-a, koje su djeca pokušavala prikazati bojama na papirima. Za odbijanje svjetlosti koristili smo više ogledala i proučavali njegovu putanju. Korištenje baterijske svjetiljke i lampica koje projektiraju svjetlost u obliku mjeseca i zvijezda potaknulo nas je na istraživanje svjetlosti i sjene. Djeci su bili ponuđeni različiti materijali za manipuliranje, no najveći interes djece pobudio je novoformirani Istraživački centar u kojem se nalazi „Mračna kutija“- kutija koja je u potpunosti spriječila ulazak svjetlosti. Materijalima poput baterijskih svjetiljki, tuljaka s različitim oblicima, raznih prozirnih i neprozirnih predmeta te svijetlećeg stola razvijali smo razvoj koordinacije oko-ruka i preciznosti u baratanju predmetima. Kako je „Mračna kutija“ vrlo mali prostor, kod djece smo razvijali sposobnost prilagođavanja novim situacijama, suradništvo u igri i čekanju na red. Boravak i sunčan dan na otvorenome bio je idealan za uočavanje, ocrtavanje i istraživanje sjena te je na taj način potaknut razvoj vizualne percepcije prepoznavanjem i uočavanjem. Likovnim aktivnostima, ocrtavanjem sjena, izradom štapnih lutaka za kazalište sjena razvijali smo finu motoriku šake i poticali razvoj kreativnosti. Aktivnostima u kazalištu sjena gdje su djeca bila u ulozi glumaca razvoj pozitivnih emocija i odnosa s vršnjacima provodili smo kroz stolno-manipulativne igre (traženje sjena predmetima i životinjama) i aktivnosti u kojima su djeca bila u ulozi „glumaca“ u kazalištu sjena.

Uskrs smo obilježili izrađujući bojanjem jaja prirodnim bojama, izrađujući piliće i ukrašavanjem velikih jaja kojima smo ukrasili ogradu vrtića.

Krajem mjeseca prošetali smo do grada te u kinu pogledali predstavu "Mudra sova i lukava lisica ". Djeca su bila uzbuđena, a predstavu su gledala i aktivno sudjelovala s velikim interesom.

  • 20220401_082405
  • 20220401_082842
  • 20220425_102119
  • 20220425_111317
  • 20220427_082829
  • 20220427_083005
  • 20220427_083031
  • 20220427_083225
  • 20220427_083851
  • 20220427_093606
  • 20220427_095200
  • 20220427_104819
  • IMG-9d153439df5c478222b62d9706838f6c-V
  • IMG-b912e111b4fc6fb9d919dc19cc9c409f-V
  • IMG-ce270655a0de1da3eddfb01ef86e2a1d-V
  • IMG-f59eeadd73d10911106104325bd2234d-V

U ožujku su Bubamare iskoristile sunčane dane i lijepo vrijeme za šetnje u kojima smo posebnu pažnju posvetili osnovnim prometnim pravilima te pravilnom korištenju kolnika, nogostupa i pješačkog prijelaza. Primjećivali smo prometne znakove i razne vrste prijevoznih sredstava na cesti, u zraku i u moru dok smo šetali škverom te ih brojali, imenovali boje, zatim ih razvrstavali s obzirom odnose li se na kopneni i zračni promet ili služe za prijevoz ljudi morem, rijekama i jezerima, a nakon duge šetnje odmarali smo na dječjem igralištu. U sobi dnevnog boravka istraživali smo osnovna obilježja prijevoznih sredstava te kuda se oni kreću. Uz pomoć origami brodova istraživali smo strujanja vode, a origami avioni dali su nam uvid u to kako lete avioni. Zanimljivo je bilo i istraživati kako se automobili kreću u pijesku, vodi i na cesti te mjeriti daljinu puta koji automobil može prijeći u tim uvjetima. Pomoću tempera otkrivali smo kakve tragove ostavljaju automobili što smo iskoristili za šarena likovna djela. Osim toga, uživali smo u pjevanju pjesme Kotači autobusa koju smo pjevali uz pokret s puno entuzijazma. U građevno-konstruktivnom centru gradili smo razne prometnice, ali i prijevozna sredstva od pedagoški neoblikovanih materijala u što smo uključili i roditelje. Dan očeva obilježili smo pjevanjem pjesme Tata Juhuhu, izradom čestitki te razgovorom o očevima, što rade, u čemu su najbolji, što rade s nama i zašto ih volimo. Zatim su djeca uz svoje očeve zajedničkim radom izradila razna prijevozna sredstva koja su ponosno izložila i u kojima svakodnevno uživaju . Djeca su uz razne stolno-manipulativne igre; puzzle, memory, interaktivne plakate za grupiranje vozila, radne listiće i igre s pravilima proučavala prijevozna sredstva, a raznim likovnim tehnikama prikazivala svoje doživljaje raznih vozila.

  • 20220309_093255
  • 20220315_104554
  • 20220330_091828
  • IMG-13cbb5cb324d3e68fd5a60cdb034e794-V
  • IMG-5cb968a369e91e4e146f414d314d8b67-V
  • IMG-72023b2d613d3b9a623650edf1ede58a-V (1)
  • IMG-72023b2d613d3b9a623650edf1ede58a-V
  • IMG-7b9b192c06b51b37fdcafc0373dc49b2-V
  • IMG-82ab8737a07a45df09287c75b04a4f23-V
  • IMG-8ce8bc2c0390515afb4c5e356b1a1162-V
  • IMG-b389d0a23a4be6129570cc7dcb883eb4-V
  • IMG-e56547f140e52906f99c4a58d4842f5d-V

Početkom godine i povratkom s praznika, dio skupine se prisjetio pjesme „Pahuljice padajte“ koja ih se posebno dojmila u božićno vrijeme. Nakon razgovora o pahuljicama, snijegu i zimskim radostima primijetile smo veliki interes za tu temu. Pričali smo priču „Tri snjegovića“ i crtali ih, razgovarali o posebnoj zimskoj odjeći, oponašali zimske sportove i aktivnosti, izrađivali pahulje od papira, temperama slikali snijeg i pahulje te radili snijeg od stiropora. Istraživali smo različite tragove koje životinje ostavljaju u snijegu i životinjama koje vole snijeg što je djecu potaknulo na razgovor o životinjama i zoološkom vrtu.

Potaknute interesom djece za životinjama obogatile smo sobu dnevnog boravka enciklopedijama, časopisima National Geographica, fotografijama raznih divljih životinja, karticama sa slikama životinja i njihovih prirodnih staništa, stolno-manipulativnim igrama za razvoj fine motorike i pred matematičkih vještina i radnim listovima za razvoj grafomotoričkih vještina, sve na temu životinje. Istraživali izgled, prehranu i staništa životinja. Djeca su uz pomoć taktilne knjige opipavala koje su životinje pokrivene dlakom, koje perjem, a koje kožom. Svoja iskustva, viđenja i doživljaje svakodnevno smo predočili u likovne radove. Koristili smo različite likovne tehnike, kolaž papir, slikanje temperama i vodenim bojama, crtanje olovkama i drvenim bojicama. Djeca su posebno uživala u pjevanju pjesme „5 malih majmuna“ kojom smo potaknuli djecu na brojanje i prepoznavanje izgleda pisanih brojeva. Djeca su izrađivala i brojne životinje od spužve i papirnatih tanjura, lijepila papiriće i spužve na oblike životinja kako bi dobila razne uzorke krzna, perja ili oklopa kornjače. Nadalje, sva djeca su se sa velikim entuzijazmom uključivala u pokretne igre u kojima su oponašala kretanje raznih životinja te izradi zoološkog vrta za gumene igračke životinje koje žive s nama u sobi. Zoološki vrt izrađivali smo od raznih dostupnih materijala; plastelina, drvenih štapića, kartona, papira, kore drveta, kamenčića i češera, a životinje odvajali ogradom napravljenom od plastelina i štapića

Početkom veljače djeca su počela razgovarati o maskiranju i maškarama. S uzbuđenjem su pričala o svojim herojima ili najdražim životinjama u koje se žele maskirati. Sobu dnevnog boravka obogatili smo kutićem za presvlačenje i maskiranje raznim šeširima, kapama, perikama, maramama, naočalama, brkovima, krilima i trakama za kosu s ušima te repovima od trake. Djeci su ponuđeni razni radni listovi i bojanke s motivima princeza, sirena, klaunova, gusara, vještica i slično. Izrađivali smo maske od papirnatih tanjura, bojali ih flomasterima i drvenim bojicama te lijepili na njih perlice, perje i šljokice. Izradili smo velikog klauna koji je potom krasio našu sobu dnevnog boravka. Od papira, kolaža, balona i sjajnih traka izradili smo konfete, zastave i ostale ukrase za sobu kako bi se pripremili za maskenbal. A na kraju smo pod maskama plesali, pjevali, igrali razne igre, pretvarali smo se u razne životinje, super junake, dinosaure, kosture, vile, princeze i gusare.

Krajem veljače dobili smo nove kocke, štalu, koje smo dodali u našu kutiju s kockama. Nakon što su složila štalu, neka djeca su htjela dodati u nju životinje. Među djecom je krenula rasprava o tome koje bi životinje trebale živjeti u toj štali što nas je potaknulo da s djecom otpjevamo pjesmu „Farma strica Džima“. Većini djece pjesma je bila poznata te su se rado uključila u pjevanje pjesme i oponašanja zvukova domaćih životinja. Izradili smo i lutke od papira u obliku domaćih životinja iz pjesme, pripremili paravan te glumili improvizirane scene i pjevali pjesme o domaćim životinjama. Razgovarali smo o tome kako se ljudi brinu o životinjama i što im one daju zauzvrat te pažljivo slušali djecu koja imaju iskustva s kokošima, konjima, ovcama ili magarcem koji živi iza kuće. Otiskivanjem dlanova bijelom temperom na zelenom papiru slikali smo ovce, drvenim bojicama crtali štalu i bunar, bojali i izrezivali domaće životinje te košare s hranom za životinje. Djeca su modeliranjem tijesta izrađivala domaće životinje. Kartonom, kolažom, kockama i konstruktorom, djeca su napravila ogradice, posude za vodu i hranu te lampe kako bi životinjama bilo lijepo i ugodno. Pokazala su interes za razna vozila koja na farmi možemo vidjeti, a posebno traktor i kamion koje su djeca koristila za prijevoz materijala i domaćih životinja što ćemo iskoristiti kao poticaj za osmišljavanje idućih aktivnosti.

  • 20220118_085000
  • 20220118_085007
  • 20220118_085044
  • 20220119_083649
  • 20220120_083217
  • 20220120_091829
  • 20220131_112914
  • 20220201_105757
  • IMG-07f0bf928655f7ed4bd1f8e0c8c120d1-V
  • IMG-4dcbbbae8725d3d1cc85d901fb1b0fde-V
  • IMG-753312ec32579524a663aa02746ff987-V
  • IMG-eeb3de5b9a0c4ecc2df5683c820ef772-V

U mjesecu studenom pomagali smo novim prijateljima Roku, Jakovu, Leoni i Anabel da se prilagode na naša pravila ponašanja, svakodnevne aktivnosti i ostalo što radimo u vrtiću. Bili smo jako vrijedni, kao i uvijek. Radili smo s različitim tehnikama – modelirali slanim tijestom, crtali i bojali temperama, vodenim bojama, oblikovali plastelinom...Nakon spontane igre u dvorištu i spominjanje lave, kod djece se javio interes za vulkane pa smo krenuli u daljnje istraživanje o njima. Crtali smo vulkan drvenim bojicama, flomasterima, pastelnim bojama, temperama, pogledali smo slike i video uratke na temu erupcija vulkana, napravili smo uspješan eksperiment, igrali smo razne pripremljene didaktičke i društvene igre. Pročitali smo slikovnicu „Ježeva kućica“, pa smo odlučili likovnim tehnikama raditi ježa, tijestom smo modelirali ježa i brojnim aktivnostima razvijali koncentraciju, pažnju i pamćenje te grafomotoriku. Bližio se kraj mjeseca te su počele naše pripreme za nadolazeći blagdan početkom sljedećeg mjeseca, Blagdan sv. Nikole te smo odlučili krenuti u izradu čizmica i pošte za sv. Nikolu. Osim toga, izradili smo adventski vijenac te adventski kalendar s 24 paketića, koje ćemo svaki dan otvarati (od 1.12. do 24.12.), a u njima će nas čekati maleno, ali slatko iznenađenje. Dogovorili smo se da će svaki dan jedno dijete otvarati paketić, unutra će nas čekati zadatak, a to je nacrtati neki geometrijski oblik ili obojati papir zadanom bojom sve u cilju učenja boja, obzirom da ih nismo svi još dobro usvojili. Bili smo u brojnim simboličnim igrama, poput doktora, majstora, a najviše od svega, svidjela nam se igra učitelja i učenika, išli smo u „školu“ i rješavali smo radne listiće. Započeli smo s vježbanjem božićne pjesme „Novogodišnja“ za snimanje božićnog videa. Svakako nam je bilo veoma zabavno, puno smo se družili i uživali.

Stigao nam je najljepši i najveseliji mjesec u godini i jedva smo čekali da nam dođe. Krenuli smo u otvaranje paketića iz adventskog kalendara, uspješno smo izvršavali zadatke, a za to smo bili i  slatko nagrađeni. Dovršili smo započete aktivnosti iz prethodnog mjeseca - dovršili smo poštu svetom Nikoli u koju smo ubacivali pisma, a u njima smo nacrtali što želimo da nam donese. Napravili smo i čizmice te smo iste odnijeli svojim kućama i stavili na prozor. Slušali smo i naučili neke nove pjesmice o sv. Nikoli. Izradili smo i ukrasili veliku trodimenzionalnu jelku, razgovarali i napravili Djeda Božićnjaka. Usavršili smo pjevanje pjesme, ukrasili smo staklenku s malo drvofixa, griza i vode te tako vidjeli da uz samo par sastojka i malo truda možemo dobiti prekrasne radove. Kasnije smo u nju posijali pšenicu na Blagdan sv. Lucije. Puno smo slušali božićnih pjesama, atmosfera je bila vrlo vesela i raspjevana, a sve aktivnosti su bile u duhu Božića i blagdana. Proslavili smo Anin rođendan, puhali svjećice, jeli tortu, pjevali joj pjesmu te izradili poklon. Jedno cijelo sunčano prosinačko jutro proveli smo u šetnji gradom, bili smo u parku, pogledali smo što je sve okićeno, ponovili smo pravila ponašanja u prometu i istih se pridržavali. Bilo nam je vrlo lijepo, toplo oko srca te smo zadovoljni krenuli u slavljenje blagdana Božića i na kratki odmor.

  • 1
  • 10
  • 11
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Početak nove pedagoške godine za Bubamare je započeo dinamično. Od stare grupe jasličara  ostalo je svega petero djece, dok su ostala nova djeca ili prešla iz drugih jaslica ili drugih odijeljenja, Supetarske Drage i Lopara. Cijeli smo se mjesec privikavali jedni na druge i moramo priznati da nam nije svakoga dana bilo jednostavno. Ipak, sve je to nekako brzo prošlo pa smo spremno krenuli u listopad. Svakako moramo napomenuti da je od ove godine uz postojeće odgajateljice stigla i nova odgajateljica Eni, a krajem rujna nam se pridružila i djevojčica Anabel.

U rujnu smo se najviše bavili aktivnostima vezanima uz jesen, jesenske plodove, promjene u prirodi. Djeca su često donosila jesenske plodove koje smo degustirali, promatrali i slikali raznim likovnim tehnikama. Djeca su se osobito veselila odlasku u dvorište kako bi sakupljala lišće raznih jesenskih boja i žireve koje su kasnije proučavala povećalom.

Početkom listopada smo proslavili Anabelin rođendan, a pridružila nam se i djevojčica Leona.

Djeca su počela pokazivati interes za vulkanima pa smo se tako opskrbili enciklopedijama i krenuli u daljnje istraživanje. Svakoga smo dana pokušavali saznati nešto novo o vulkanima, erupcijama, kako nastaju, ima li ih u našim krajevima... Tema je naviše privukla Natali, Dantea, Katu, Tončija, Frana i Roka.

Djecu je osobito dojmilo kada smo uz pomoć octa, prehrambene boje i glinamola napravili vulkan. Djeca su pažljivo dodavala sastojke i promatrala što će se dogoditi.

Raznim likovnim tehnikama djeca su prikazala izgled vulkana.

Tijekom rujna i listopada djecu smo osobito poticali na samostalnost u brizi o sebi i hranjenju. Krajem mjeseca nakratko smo se zatvorili zbog samoizolacije, no u studenom nastavljamo sa svim aktivnostima.

  • P1090344
  • P1090362
  • P1090366
  • P1090374
  • P1090405
  • P1090411
  • P1090418
  • P1090426
  • P1090488
  • P1090513