Tijekom ljetnih mjeseci proslavili smo dva rođendana pa i ovim putem čestitamo Aniji i Jolu veliki 3. rođendan. Većinu vremena posvetili smo prilagodbama novoupisane djece. Trudili smo se da se osjećaju opušteno, prihvaćeno od strane djece, odgojitelja i ostalih djelatnika i da im boravak u jaslicama bude ugodan i zanimljiv.

Aktivnosti kojima smo se najčešće bavili vezane su za vodu, pijesak, vodene boje, tempere, a oslikavali smo morski svijet. Naglasak je stavljen na istraživanje vode i pijeska (mokar pijesak/suhi pijesak).

Kod starije djece naglasak je bio na samostalnosti prilikom odlaska na toalet te pripremanju na prijelaz u vrtićke skupine.

  • IMG_0384
  • IMG_0403
  • IMG_0423
  • IMG_0429
  • IMG_0431
  • IMG_0438
  • IMG_0457
  • IMG_0468
  • IMG_0475
  • IMG_0480
  • IMG_0482
  • IMG_0492
  • IMG_0496
  • IMG_0502
  • IMG_0509
  • IMG_0523
  • IMG_0528
  • IMG_0544
  • IMG_0547
  • IMG_0554
  • IMG_0564
  • IMG_0567
  • IMG_0576
  • IMG_0583
  • IMG_0586
  • IMG_0589

Mjesec svibanj obilježen je brojnim društvenim događanjima koji su do sada duže vrijeme bili onemogućeni zbog mjera suzbijanja pandemije COVID - 19.

Sva su se djeca po prvi put uputila u šetnju Šarengradom kojom smo obilježili "Dan dobrih poruka" podjelom istih te u šetnju do Varoša, gdje su gledali kazališnu predstavu "Zelena priča", a kasnije i likovno izražavala svoje dojmove i zapažanja. Većina djece crtala je "meda", a Toni je uz njega još dodao  i smeće.

Obilježavanje majčinog dana odvijao se u našoj sobi te vanjskom dvorištu, gdje su djeca, zajedno sa svojim majkama, mogla saditi sadnice cvijeća te se likovno izražavati na platnu. Važno je spomenuti i dvije bake koje su u nemogućnosti dolaska majki odigrale svoju važnu ulogu i omogućila svojoj unuci i unuku da se taj dan ne osjećaju usamljeno ili izdvojeno.

Također, krajem svibnja javio se interes za vrtnog puža kojeg su uočili u vanjskom dvorištu pa su istraživali njihov izgled, stanište, prehranu i posebnosti (sluz). Odvijala se utrka puževa, a djeca su se susrela i s pojmovima manji, veći, najveći koje su nekolicina djece uspješno usvojila te pojmovima puno i prazno (puževa kućica) koju su većina djece usvojila. Likovno su se izražavali plastelinom, kolažem, vodenim bojama i temperama.

Kraj svibnja obilježen je kazališnom predstavom "Vrlo gladna gusjenica" u našoj sportskoj dvorani, a djeci je prije pročitana ista slikovnica iz koje su neka djeca uspjela klasificirati zdravu i nezdravu hranu  dok su im dani u tjednu još apstraktni.

Proslavili smo i Gašparov rođendan te mu i ovim putem čestitamo.

  • IMG_0302
  • IMG_0309
  • IMG_0312
  • IMG_0317
  • IMG_0322
  • IMG_0335
  • IMG_0356
  • IMG_0358
  • IMG_0359
  • IMG_0360
  • IMG_0361
  • IMG_0363
  • IMG_0372
  • IMG_0374
  • IMG_0381

Ožujak i travanj u Zvjezdicama započeli smo proslavom rođendana Maura i Magdalene, a krajem travnja Vidinog te im ovim putem čestitamo veliki 2. rođendan.

Greta je prešla u P.O. Lopar te joj šaljemo velike pozdrave, a Demi je provela adaptaciju uz tatu te se uspješno prilagođava na ritam skupine i pravila.

Izradom čestitki obilježili smo Dan žena, kao i Dan očeva, uz prigodne pjesme: „Tata, kupi mi auto” te „Juhuhu – Tata”, a oblačenjem različitih čarapica obilježili smo i Svjetski dan osoba s  Downovim sindromom.

Naglasak tijekom ožujka i travnja bio je na samostalnosti pri obuvanju i izuvanju obuće i higijeni ruku. Većina djece je uspješno savladala aktivnost obuvanja i izuvanja, dok se kod neke djece, posebice mlađe, potiče samostalno izuvanje te pospremanje obuće na mjesto. Kod higijene ruku primijećen je napredak kod svih, velika većina usvojila je redoslijed – podizanje rukava, korištenje sapuna, ispiranje ruku, brisanje, bacanje papira u koš, spuštanje rukava. Nekolicina djece počela se zadržavati tijekom spomenute aktivnosti u igri vodom, gdje je prepoznat interes za igre vodom koje će im biti omogućene u vanjskom prostoru.

Pronalaskom gliste u dvorištu djeca su istraživala njeno tijelo, životni ciklus te se likovno izražavala   raznim likovnim tehnikama.

Velik interes kod djece odvijao se u vanjskom prostoru, gdje su ponuđene bale sijena, kućica za ovce i ograde (aktivnost na temu „Ovca” iz skupine Ribice) te su grabljama i lopatama raznosili sijeno iz ograde u kućicu i obrnuto, koristila se metlom, punila kamione i raznosila, a bale sijena poslužile su im i kao poligon za hodanje, puzanje, skakanje, preskakanje. Sve spomenute aktivnosti nisu bile vođene od strane odgojitelja, već su djeca prepuštena da vlastitim interesom i spoznajama utječu na razvoj mašte i kreativnosti.

Buđenjem prirode dotakli smo se i proljeća kao godišnjeg doba uz prigodne pjesme i brojalice „Proljeće je procvalo”, „Proljetno kolo” ,”Tuli tuli”, „Tulipan, jorgovan” te  našu sobu ukrasili cvijećem i likovnim radovima djece i odraslih.

Uskrsno vrijeme obilježili smo ukrašavanjem velikih pisanica koristeći se vatom, štapićima, pečatima i spužvicama, koje su izložene duž ograde vrtića. Djeca su rezala škarama, lijepila i bojala pisanice i izrađivala piliće. U dvorani su se odvijale igre pilića i zečića, a od umjetničkih aktivnosti čitale su im se priče „Zečić Meka Šapa te im se pjevale prigodne pjesme „Pile”, „Imali smo pile”, „Pilići”, Koka snijela jaje”. Djeca su obojila kartonsku kutiju, koja će postati kokošinjac i služiti za igru skupljanja jaja.

Krajem travnja bili smo na prvoj kazališnoj predstavi u zimskom kinu te smo time i obilježili prvu šetnju, koja je prošla i više nego uspješno.

  • IMG_0048
  • IMG_0050
  • IMG_0051
  • IMG_0053
  • IMG_0054
  • IMG_0055
  • IMG_0058
  • IMG_0060
  • IMG_0065
  • IMG_0072
  • IMG_0084
  • IMG_0086
  • IMG_0089
  • IMG_0094
  • IMG_0115
  • IMG_0117
  • IMG_0128
  • IMG_0134
  • IMG_0135
  • IMG_0137
  • IMG_0154
  • IMG_0155
  • IMG_0163
  • IMG_0174
  • IMG_0185
  • IMG_0201
  • IMG_0212
  • IMG_0228
  • IMG_0232
  • IMG_0236
  • IMG_0240
  • IMG_0245

U siječnju su Zvjezdice započele s radom tek 10.01. jer smo do tada zbog Covid – 19 bili zatvoreni. Nakon kratkotrajne ali snažne bure koja je „posolila” sve oko sebe, Zvjezdice su po uzoru na bijelu okolinu bojali grančice bijelom bojom te su ih na kraju posipavali solju. Iako se većina nije susrela s pravim snijegom, listajući slikovnice, opisujući zimske radosti, Zvjezdice su ipak pokušale napraviti snjegovića uz pomoć pjene za brijanje i ljepila te su bili jako ponosni na svoj rad, a čak su mu i otpjevali pjesmicu „Snjegović bijeli naš”.

U veljači nas maškare nisu zaobišle, već smo se svaki petak kostimirali uz veselu, prigodnu glazbu, ples i rafiole. Zvjezdice su obilježile i Valentinovo te su obojano, papirnato srce na štapiću poklonili mami, a sebe su nagradili drugim koji su pričvrstili na krunu za glavu.

U veljači smo imali i vesele proslave dvaju rođendana (Karlo i Mauro) gdje su oba slavila 2. rođendan pa smo tako uz pjesmu, ples i tortu završili dvomjesečno razdoblje prepuno veselih i zanimljivih igri i aktivnosti.

  • 1
  • 10
  • 11
  • 13
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

U prosincu smo u Zvjezdicama obilježili Blagdan sv. Nikole, a na isti dan je ujedno i Vera imala svoj drugi rođendan te joj ovim putem još jednom čestitamo. Djeca su na Blagdan sv. Lucije posadila pšenicu te vodila brigu o njoj narednih dana, a nezaobilazna aktivnost bila je i kićenje bora gdje je Toni pokazao najveći interes i predanost. Svaki ponedjeljak palila se nova adventska svijeća. Budući da je broj djece bio  manji, time je božićni duh bio i lakše ostvariv. Odgojiteljice su se mogle posvetiti svakome djetetu, pružiti mu upravo ono što je najbitnije za božićno vrijeme - ljubav, mir, veselje, zajedničko druženje i igranje na podu, a u tom duhu čitale su im se i božićne priče s poukom o važnosti nematerijalnog, odnosno onog duhovnog. Nezaobilazne su bile božićne i nikolinskee pjesme poput „Zvončića“, „Sretan Božić svakome“, „Sveti Niko svijetom šeta“, „Sveti Nikola“ i ostalih. Ponuđena umetaljka „Zvončići“ bila je često birana aktivnost od strane djece pa nam je zvuk zvončića često odjekivao sobom. Djeca su se likovno izražavala na temu bojanjem vodenim temperama, kolažem, ljepilom, modeliranjem plastelina s ciljem razvijanja grafomotorike. Ukrasili su i božićni ukras koji je bio dio čestitke za božićne praznike. Karlo je pokazao je interes za boje. Pritom je primijećeno da samo manji broj djece prepoznaje osnovne boje te će se  u tome vidu nastaviti aktivnosti u siječnju.

  • DSC00699
  • DSC00700
  • DSC00715
  • DSC00722
  • DSC00727
  • DSC00736
  • DSC00739
  • DSC00746
  • DSC00756

Budući da djeca rane dobi vole pjesmice, često im se pjeva ili pušta na radiju. Tako je pjesmica „Boc, boc, iglicama“ bila okidač Veri za povezivanje znanja i vlastitih spoznaja o svijetu koji nas okružuje, a prepoznavanje tog situacijskog poticaja uz pomno ponuđene poticaje izvor znanja i unaprjeđivanje vještina i za drugu djecu. Pjevajući spomenutu pjesmicu, Vera je otišla do plakata sa sličicama raznih pojmova te pokazujući prstom na ježa postavila pitanje „Što je to?“ i odgovorila koristeći znanje stečeno pjesmicom: „To je jež!“. Javio se interes nekolicine djece za ježa pa su tijekom studenog djeca u „Zvjezdicama“ istraživala izgled, prehranu i stanište ježa.

U planiranju poticaja i aktivnosti nit vodilja bila nam je činjenica da djeca uče čineći, igrom, kao i svim svojim osjetilima, a pedagoški neoblikovani materijali, kao i oni prirodni, bili su nam jedno od glavnih sredstava za učenje i igru, kreativno izražavanje kao i konstruktivno rješavanje problema, čime su djeca spontano učila u skladu sa svojim interesima i mogućnostima.

Promatranjem fotografija ježa, njegova staništa i prehrane djeca su vizualno dolazila do određenih spoznaja. Ponudom jabuka, krušaka, mrkve, celera i korijena peršina, kao i noževa, ribeža i štapića za ražnjiće djeca su igrajući se razvijala finu motoriku prstiju te degustirala hranu koju jede jež. Osim osjetila okusa, ovim putem utjecalo se i na razvoj njihova vokabulara. Prirodni materijali – piljevina, lišće, žirevi, češeri, čačkalice i grančice bili su ponuđeni za građenje ježeve kućice, kao i u likovnom centru gdje su se uz plastelin, ljepilo, bojice, pastele, vodene boje, tempere i flomastere likovno izražavali.Vrijednost likovnog izražavanja djece nije u tome da znaju nešto naslikati ili nacrtati tako da to bude prepoznatljivo, već je važno da ono primjećuje, pronalazi i otkriva svijet koji ga okružuje.

  • viber_slika_2022-01-13_08-51-53-141
  • viber_slika_2022-01-13_08-53-02-607
  • viber_slika_2022-01-13_08-53-23-999
  • viber_slika_2022-01-13_08-53-36-892
  • viber_slika_2022-01-13_08-54-10-413
  • viber_slika_2022-01-13_08-54-28-112
  • viber_slika_2022-01-13_08-54-42-944
  • viber_slika_2022-01-13_08-54-58-760
  • viber_slika_2022-01-13_08-55-17-486
  • viber_slika_2022-01-13_08-55-28-097
  • viber_slika_2022-01-13_08-55-38-690
  • viber_slika_2022-01-13_08-55-51-378
  • viber_slika_2022-01-13_08-56-19-582
  • viber_slika_2022-01-13_08-56-33-220
  • viber_slika_2022-01-13_08-56-44-531
  • viber_slika_2022-01-13_08-56-54-775

Rujan je obilježen prilagodbama tj. međusobnim upoznavanjem. Upoznavali smo i istraživali sobu dnevnog boravka (centre aktivnosti i poticaje), dvoranu, dvorište... U skupini nam se pridružila i treća odgajateljica Sara. Djeca su dosta vremena provodila u simboličkoj igri s plišancima i lutkama te u raznim igrama uz pokret, pjesmu i ples. Potrebu za kretanjem zadovoljavali smo svakodnevnim igrama i vježbama u dvorani i u dvorištu.

Listopad je protekao u upoznavanju jeseni. Djeca su prepoznavala i imenovala plodove jeseni (voće), a zatim ih i kušala. Pjesmicom „Jabuka, kruška, šljiva” djeca su objedinila svoje spoznaje.

Djeca su plodove jeseni crtala, modelirala ili trganjem papira lijepila i oblikovala. Pridružili smo se i berbi vrtićkih maslina i tako doznali što se ujesen radi u našem kraju.

  • 1
  • 10
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9